روش های اصولی برای ورزش دو

روش های اصولی برای ورزش دو
دویدن،ورزش دو

مقاله ورزشی ،روش های اصولی برای ورزش دو ، دویدن بهترین و ساه ترین ورزش است با یادگیری این روش های اصولی می توانید بهتر بدوید و سلامتی تان را با آن تضمین کنید پیشنهادات مناسبی در این زمینه برایتان داریم با ما همراه باشید

افراد زیادی از دویدن خسته می‌شوند و این ورزش را خسته‌کننده می‌دانند. دلیل این مسئله این است که بیشتر این افراد دویدن را بلد نیستند. این مسئله عادی است چون بیشتر این افراد دویدن را بلد نیستند، دویدن را نمی‌آموزند و تنها به صورت غریزی این کار را انجام می‌دهند.

نکاتی هست که با رعایت آنها می‌توان درست‌ دوید و بیشتر از آن لذت برد.

1- چانه را پایین بیاورید

بیشتر افراد هنگام دویدن چانه را بالا می‌برند و سر را به سمت بالا خم می‌کنند. این کار باعث سخت‌تر شدن تنفس می‌شود و در ناحیه گردن و صورت تنش ایجاد می‌کند. در ورزش تنش به معنای اتلاف انرژی است. سعی کنید ناحیه سر و گردن را آرام کنید.

2- دست‌ها را راحت‌ بگذارید

شما با پاهای خود می‌دوید نه دست‌ها. بسیاری افراد طوری می‌دوند که انگار دست‌ها وظیفه دویدن را بر عهده دارند. سعی کنید بازوها و شانه‌ها را آرام کنید.

3- باسن را عقب ندهید

از آنجایی که زیاد می‌نشینیم، وضعیت بدن به هنگام دویدن شبیه به نشستن می‌شود و بیشتر از عضلات باسن برای دویدن استفاده می‌کنیم تا عضلات بالاتنه. این کار باعث می‌شود که انرژی بیشتری مصرف شود و در ناحیه پایین کمر درد ایجاد شود.

4- پاها را زیاد جلو و عقب نبرید

پاها باید زیر بدن جلو و عقب بروند. قدم‌ها نباید به نگام دویدن زیاد بلند باشند. بدین شکل زیاد به زانوها فشار وارد نمی‌شود.

5- آرام بدوید

اگر دوی استقامت انجام می‌دهید باید بتوانید به هنگام دویدن حرف بزنید، اگر نمی‌توانید سرعت را کم کنید. سرعت زمانی مهم می‌شود که یاد بگیرید سه مایل را به راحتی بدوید. انجام ورزش‌های قدرتی می‌تواند دویدن را راحت کند.

منبع :ایسنا
کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه